loading...
کریستیانو رونالدو
دانیال بازدید : 73 چهارشنبه 14 اسفند 1392 نظرات (0)
http://as01.epimg.net/futbol/imagenes/2014/03/04/seleccion/1393930319_355115_1393930456_noticia_normal.jpgژابي آلونسو با فرانس  فوتبال در مورد شرايط خودش ، تمديد با رئال مادريد و دوران فوتبالش در انگليس و تيم ملي صحبت كرد .
 
يكي از اولين بازيكنان اسپانيايي هستي كه در ليگ انلگيس بازي كردي . خودت را يك پيشرو از اين حيث مي داني ؟‌
 برخي مثل آلبرت فرر ، گايزكا منديتا و ايوان كمپو هم پيش از من بودند . اما اولين تيمي كه چندين اسپانيايي داشت ، ليورپول با رافا بنيتز بود . او قدرت كامل را در اختيار داشت و مرا اختيار كرد . نقشي كليدي داشت چرا كه خيلي چيزها در ليورپول ياد گرفتم .
 
تو محصول خالص آكادمي اسپانيايي سوسيه داد بودي . پيش از پيوستن به انگليس چطور بازيكني بودي ؟‌
 يك هافبك تخريبي بودم . حتي وقتي در سواحل سن سباستين بازي مي كردم هم همين پست را داشتم . هميشه قبل از بقيه به تيم فكر مي كردم و خود را مسئول اتفاقات درون زمين مي دانستم . پدرم هم در اين پست در سوسيه داد بازي مي كرد . اين برايم عادي بود . از نظر فني و تاكتيكي در درك بازي همين بود . رفتار مناسبي را حس مي كردم . اما اين در همه آكادمي هاي اسپانيا عادي است . وقتي به آن جا مي روي ،‌يك بازيكن خوب با همه بنيان هاي ضروري مي شوي . اسپانيا سطح بالايي را در همه سطوح ارائده مي كند ، از دروازه بان گرفته تا مهاجمان .
 
از ليورپول چه چيزهايي ياد گرفتي؟
 
با ذهنيت اسفنجي به آن جا رفتم . مي خواستم هر چه مي توانم را به خود جذب كنم و ياد بگيرم . مي ديدم ، مي شنيدم و در ابتدا كم حرف مي زدم . طبيعي بود . تازه بيست و دو سال داشتم ... به بازيكناني مثل هامان ، كاراگر ، جرارد و ... توجه زيادي داشتم . از نظر شخصي و حرفه اي خيلي رشد كردم و بايد درك كرد كه از اين حيث ها به رافا بنيتز خيلي ممنونم . فوتبال انگليس ،‌فوتبال به معناي خالص كلمه است . در آنفيلد خيلي چيزها ياد گرفتم . در انگليس به فوتبال سريع خو گرفتم . ليگ انگليس البته تكنيك و تاكتيك كمتري نسبت به لاليگا دارد . اما سرعتش خيلي بيشتر است . در آن جا جنگيدن بدون برخورد فيزيكي را ياد گرفتم .
 
حالا همه اين ها را در اسپانيا پياده مي كني ؟
طبيعتا . فوتبال يك ورزش فيزيكي است و وقتي لازم است بايد برخورد هاي بدني هم داشته باشم اما سعي مي كنم با هوش و تفكر اين كار را انجام بدهم . هرگز تئاتر بازي نمي كنم . اين يكي از چيزهايي است كه در كارم به آن توجه دارم . اين ضروري است . تمارض و شيرجه زني يك شهرت بد در انگليس مي آورد . شخصا دوست داشتم كه شيرجه زن ها به طور اساسی تنبيه شوند . در انگليس ، خلوص فوتبال را دوست دارند ، نه عوامفريبي .
 
چه چيزي تو را به ليورپول آورد ؟
دوست ندارم زياد از خودم تعريف كنم (مي خندد) . مي توانم بگويم كه مي توانستم رقابت را با بازيخواني تلفيق كنم . به خوبي مي توانستم بين دفاع و حمله ارتباط برقرار كنم .
 
اكنون در بالاترين سطح از نظر بازيخواني هستي.  پختگي برايت چه مفهومي دارد ؟‌
 اين كه بداني در هر لحظه از بازي چه كار كني . وقتي هنوز زياد پخته نشدي ، انرژي زيادي داري اما كارهايي كه مي كني ، آن چيزي نيست كه تيم نياز داشته باشد . پختگي به معني اين است كه بداني چطور تلاش ها را مديريت كني و تصميم درست را بگيري . يك هافبك مثل من بايد تصميمات كوچك و درست زيادي بگيرد . وقتي جوان هستي ، شايد يك بار انتخاب درست داشته باشي اما سه بار بعدش انتخابت اشتباه است . براي يك مهاجم ، گلزني به عنوان درخشش شناخته مي شود . در پست من ويژگي مهم قابل اتكا بودن است . اين كه هرگز اشتباه نكني . برخي بايد " تخريبچي "‌باشند ، من بايد " تعادل گرا "‌باشم . تركيب اين دو ،‌يك ويژگي عالي را مي سازند .
 
در اسپانيا ، زماني هافبك دفاعي ها را پس مي زدند .
بله ،‌اما زمانه عوض شده است . هواداران حالا تيم ملي را ديدند كه هافبك دفاعي ها كيفيت تيم را بالا بردند . حالا براي اين پست ارزش بيشتري قائل هستند . در انگليس ،‌آلمان يا هر جاي ديگري هواداران تعجب مي كنند كه چطور اسپانيا هافبك هايي دارد كه هم استعداد دارند و هم قدرت تخريب . به طور مثال در آرژانتين ، چهار مهاجم عالي وجود دارند اما هافبك كم دارند . يك هافبك دفاعي مدرن در ابتدا بايد بداند كه چطور تحرك داشته باشد ، فيزيكي و منسجم باشد و بازیسازي كند .
 
حفظ توپ كليدي است ؟
 
در اختيار داشتن تملك توپ كليدي است اما بايد در كنارش به گل رسيد .
 
مي شود گفت كه موفقيت تيم ملي اسپانيا ، بازيكنان زيادي از اين كشور را به انگليس برد ؟‌
 بله ، طبيعتا همين طور است . باشگاه هاي انگليسي قواي مالي بالايي دارند و اسپانيا در بحران اقتصادي است . منطقي است كه بازيكنان خوب ما به انگليس بروند . علاوه بر آن ، تجربه نشان مي دهد كه اسپانيايي ها خوب در انگليس جا مي افتند و در باشگاه هاي بزرگ تبديل به بازيكنان مهمي مي شوند .
 
اما تو بر عكس اين بازيكنان تصميم گرفتي ...
 
بله ، در سال 2009 بود و تصميم درستي گرفتم . پس از پنج سال ، نياز به تغيير نسبت به ليورپول داشتم و چه جايي بهتر از رئال مادريد كه بزرگترين و پر توقع ترين باشگاه دنياست . زمانش رسيده بود كه جدا شوم . تمرين روزمره با رئال مادريد سخت تر و پر فشار تر از هر تيم ديگري است . در اين باشگاه بايد ببري ، ببري و ببري و در كنارش خوب بازي كني . ليورپول پنئج جام اروپايي برده است اما كاملا متفاوت است . اين طور نيست كه هر روز در آن جا سخت تلاش كني . در رئال ، اين فشار و توقع دائمي است . مي خواستم ببينم كه آيا مي توانم با اين چالش كنار بيايم يا خير .
 
امروز ، بازيكنان اسپانيا روي دور هستند و تيم ملي اسپانيا همه چيز برده است . علتش را چه مي داني ؟‌
 وقتي  در مورد لاروخا صحبت مي كنيم ،‌بايد به رده هاي قبلي هم نگاه كنيم . وقتي اقتدار تيم زير 21 سال در قهرماني يوروي اخير را مي بينيم ،‌مشخص است كه تمرينات "‌ساختن " بازيكنان جنگنده خوب انجام شده است و در كنارش هم مي توانيم خوب فوتبال بازي كنيم . مي دانيم كه در هر لحظه بايد چه كار كنيم . با هوش و نبوغ در مدارس فوتبال كار مي كنيم و نتايجش هم مشخص است . فوتبال اسپانيا دوباره پر رقابت شده است و هوش و نبوغ را در فوتبالش يك جا دارد .
 
فرهنگ فوتبالي در اسپانيا رشد كرده است ؟‌
 بله ، ما مي توانيم كه توانايي هاي مختلف را با هم تلفيق كنيم . غناي فني و روحيه پيروزي حالا با هم تلقيق شده اند . اگر خوب بازي كني و روحيه جنگندگي نداشته باشي ، به نتيجه نمي رسي . در فوتبال بايد بدوي و زحمت بكشي . وقتي زيبا بازي كني و نبري چه ثمره اي دارد ؟ بازيكن اسپانيايي ياد گرفته تا در خدمت تيم باشد . من به عنوان بازيكن ، يك بازيكن خوب هستم اما بايد براي بقيه هم مثمر ثمر  باشم . بازيكنان جوان تر تغيير را مي بينند و حس مي كنند .
 
تيم ملي را چطور مي بيني ،‌آن هم در حالي كه بارساي گوارديولا و رئال مورينيو كاملا سبك متفاوتي داشتند ؟‌
 اين يك كيفيت ذاتي است كه باعث مي شود بازيكنان اين گونه باشند . حقيقت اين است كه دليلش اين است كه ما پيش از هر چيز در خدمت تيم هستيم . هيچ كس به دنبال درخشش فردي نيست . با هم پازلها را مي چينيم و اساس اين تيم باعث شده بازيكنان بي مشكل با هم باشند .
 
هيچ كس استرس ميان بازيكنان رئال و بارسا در الكلاسيكو ها را فراموش نكرده است . شرايط تيم ملي را چطور مي بيني ؟‌
 خيلي طبيعي است . در تيم ملي با هم كار مي كنيم اما در باشگاه هايمان از پيراهنمان دفاع مي كنيم . اين دو با يكديگر منافاتي ندارند .
 
اگر به عقب بر مي گشتيد ، رفتارتان را در الكلاسيكوها عوض مي كرديد ؟‌
 
مسلما خير ! استرس بيش از حد عادي بود اما به خوبي از پسش بر آمديم . بايد به هم مي گفتيم كه با تو قهرم چون در بازي رئال – بارسا به من لگد زدي ؟ بيائيد جدي باشيم ! براي من اتفاقي كه درون الكلاسيكوها مي افتد همه جا مي ماند . وقتي در تيم ملي دوباره با هم روبرو مي شويم ، ماجرا متفاوت است . دقيقا برعكس اتفاقي كه در اسپانيا رخ مي دهد . من روابط خوبي با بازيكنان بارسلونا دارم . به طور مثال با بوسكتز كه در خط هافبك است . ويژگي هايش را مي دانم . در باشگاه ها پستمان دقيقا شبيه هم است اما در تيم ملي هر كدام ما آزادي عمل خود را دارد . يكي ديگري را پوشش مي دهد . "بوسي " خيلي باهوش ، تاكتيكي و رقابت جو است . با هم خوب رقابت مي كنيم .
 
اما نكته اين جاست كه باشگاه هاي اسپانيايي به لطف بازيكنان خارجي جنگنده و رقابتي هستند ، اين طور نيست ؟
ذهنيت بازيكنان اسپانيايي عوض شده است . آنها هم روحيه جنگندگي دارند چرا كه پيروزيهايي كسب كردند . امروز آماده حضور در دقايق كليدي هستيم . هوش لازم را داريم تا توپ را حفظ كنيم و نتيجه بگيريم . ذهنمان منسجم است .
 
فكر مي كنيد مي توانيد دوباره قهرمان جام جهاني شويد ؟‌
 پس از سه جام پياپي و تقابل با تيمهاي ديگر خيلي مشكل است . اما حقيقتا مي گويم ، هر چه كه مي شود اين نسل لياقت تحسين و احترام را دارد .
 
منظورت چيست ؟
 
ملي پوشان زيادي هستند كه مي خواهند پس از اين جام جهاني بازنشسته شوند . بازيكناني كه دوران فوتبالي بسيار طولاني داشتند . ما نياز داريم تا با جديت عمل كنيم و پيش برويم . اين را مي گويم چون با يك رسانه فرانسوي مصاحبه مي كنم ،‌يادمان هست كه براي تيم ملي فرانسه در جام جهاني 2002 هم همين اتفاق افتاد و خيلي ناراحت كننده بود ...
 
چرا اين قدر طول كشيد كه با رئال تمديد كني ؟
 مي خواستم مطمئن شوم كه از نظر بدني آماده هستم . مصدوميت فتق من پارسال خيلي اذيتم كرد . از ژانويه تا مي 2013 . درون زمين حس يكساني نداشتم و در سطح خودم نبودم . در ژوئن جراحي كردم و نتوانستم كه به سطح واقعي خودم برسم . زود تمصميم نگرفتم چرا كه تصميم آساني نبود . بحث پول يا ارائه نبود . با خود مي پرسيدم :"‌آيا حاضري دو سال ديگر را در اين جا سپري كني ؟‌" وقتي كه به پاسخ مثبت رسيدم ، تمديد آسان بود .
 
مي گفتند كه قرار است به ايالات متحده بروي ..
 
اين احتمال را براي آينده رد نمي كنم . بايد ديد كه تا دو سال ديگر چه حسي دارم . هيچ چيز را رد نمي كنم ، نه اروپا ، نه سوسيه داد ، نه حتي ماندن در رئال مادريد . بايد ببينم از نظر بدني چه حسي دارم . وقتي حس كنم كه سر بار نيستم ، با حيثيت و افتخار تصميم مي گيرم .
 
با بازگشتت ، آنجلوتي به تعادل رسيد ...
 درون زمين سازماندهي شده تر بازي كرديم . با اين روند كنترل در خط هافبك  آسان تر است . كار ما به مدافعان كمك مي كند تا در خطر كمتري باشند . اين باعث مي شود كه دروازه بان كمتر گل بخورد . خطوط روي همديگر تاثير مي گذارند و باعث تعادل مي شوند . اين مي تواند نقشي كليدي داشته باشد . به خصوص براي بازيهايي نظير مرحله يك چهارم نهايي چمپيونزليگ ،‌فينال كوپا دل ري يا اواخر لاليگا . اين كه فقط هفت بازيكن دفاع كنند كافي نيست ، كل تيم بايد دفاع يا حمله كنند .
 
اگر به كريستيانو بگوييد دفاع كند ، مي كند ؟
 مسلما . با خط دفاع و حمله خيلي صحبت مي كنم . به عنوان هافبك اين وظيفه من است . در پستم به خوبي بازي را مي بينم و گاهي مي گويم :"‌كريس ،‌بيا و كمك كن " و اين كار را با تواضع انجام مي دهد . گاهي هم او به من مي گويد :" ژابي ، بيا و تو اين كار را كن . " براي يك هافبك جوان تر گفتن اين حرفها مشكل تر است اما من تجربه كافي را دارم .
 
بنزما هم دفاع مي كند ؟‌
 كريم از همه نظر تلاشش را مي كند . به خوبي توپ را كنترل مي كند ، مي داند كه با هم تيمي ها در ارتابط باشد و گل بزند . از همه نظر سرحال و عالي است و در حركاتش هوشمندانه عمل مي كند .
 
واران ؟‌
 خيلي دوستش دارم .  چه مي شود گفت ؟  در كارهايش عالي است و دوئل ها را مي برد . وقتي بازي مي كند ، همه چيز ساده تر و طبيعي تر است و از نظر تاكتيكي ، تكنيكي و  بدني همه چيز را دارد . هميشه بدون خطا توپ را مي گيرد . ديدن بازيش باعث افتخار است .
 
آنجلوتي به رئال چه آورده است ؟‌
 به خوبي و با استعدادش مي تواند رختكن را مديريت كند و با بازيكنان صحبت كند . اما اين را بايد به اقتدار بي نظيرش اضافه كرد . آنجلوتي خيلي مهمتر از آن چيزي است كه به عنوان يك مرد آرام نشان مي دهد ، اثر مي گذارد . صد در صد تلاشش را انجام مي دهد . او جو زيبايي ايجاد مي كند . مهم است كه بازيكنان اعتماد مربي را حس كنند .
 
فوتبال اسپانيا همچنان سالهاي خوشبي پيش رو دارد ؟‌
 بايد محتاط باشيم . در فوتبال همه چيز ممكن است كه يك هفته اي عوض شود ...
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
بنام خدا من دانیال غلامی زاده هستم ومی خواهم اخبار-کلیپ-تصاویر......رئال را برای شما به نمایش بذارم و از بازدید و نظرات شما خوشحال می شوم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • بازی بعدی

          

    رئال مادريد - اتلتیکو مادرید


    تاریخ : سه شنبه 93/05/28

    بــازی : سوپر کاپ اروپا

    ساعت : 01:30

    ورزشگاه : سانتیاگو برنابئو

    پخش زنده : مشخص نیست

    آمار سایت
  • کل مطالب : 2531
  • کل نظرات : 138
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 12
  • آی پی امروز : 80
  • آی پی دیروز : 139
  • بازدید امروز : 903
  • باردید دیروز : 260
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,484
  • بازدید ماه : 4,714
  • بازدید سال : 26,903
  • بازدید کلی : 416,841
  • کدهای اختصاصی

    دریافت کد رتبه جهانی سایت و وبلاگ

    رتبه سنج گوگل

    رتبه سنج گوگل

    ????? ?? ????

    امکانات

     

    page rank of ronaldo-c7.rozblog.com

    وبگذر