loading...
کریستیانو رونالدو
دانیال بازدید : 121 سه شنبه 17 دی 1392 نظرات (0)

زين الدين زيدان ، پيشكسوت و كمك مربي رئال در مورد شرايط فعلي خودش به عنوان دستيار آنجلوتي در رئال مادريد صحبت كرد .

دستياري در رئال مادريد : در ابتدا حس مي كردم كه نيازي به صحبت كردن نيست . اما اكنون اين حس را دارم كه به چنين چيزي نياز است و بايد برخي چيزها را گفت . بايد با كادر فني و بازيكنان صحبت كرد . اين مهم است و باعث مي شود كه هميدگر را بيشتر درك كنيم . حقيقت اين است كه استرس دوران بازيگري من كمتر از حالا بود . فقط كمي پيش از فينال هاي جام جهاني استرس داشتم ، فقط كمي . اما حالا فشار خيلي بيشتر است . با آنجلوتي اوضاع خيلي عادي و طبيعي است . چند روز قبلش با من تماس گرفت و در موردش برايم صحبت كرد . فرصت خوبي براي من ،‌باشگاه و كارلو بود . اگر مربي را نمي شناختم ،‌چنين سمتي را نمي پذيرفتم . مثلا حاضر نبودم به هيچ وجه در كنار مورينيو باشم ، چه برسد به دستيارش . هيچ دليلي نبود تا با او كار كنم .

بازنشستگي : هفت سال دوري از فوتبال زياد خوب نبود . راستش اگر به عقب برگردم ، خيلي زودتر به فوتبال بر مي گردم . من در باشگاه هاي بزرگي بازي كردم ،‌در تيم ملي بودم و ... در سال 60-70 بازي انجام مي دادم اما ناگهان متوقف شد . به كمي استراحت نياز داشتم اما اين دوره خيلي طولاني شد . شايد 2-3 سال كافي بود . علت اصلي اين كه زمان برد اين بود كه مي خواستم دقيقا بفهمم كه به دنبال چه هستم و بايد چه واكنشي داشته باشم .

مربيگري در آكادمي : حضور در پست مدير اجرايي جذا بود چرا كه چيزهايي را ياد گرفتم اما آن چيزي نبود كه مي خواستم . به همين علت تصميم گرفتم كه به ميادين فوتبال نزديك شوم و به مربيگري روي بياورم . كار با جوانان رئال مادريد را دوست داشتم . اراده و عزمشان را به من نشان داد . روي اين جوان ها فشاري نيست ،‌فقط مي خواهند كه با هم كار كنند ،‌به طور مثال شوتزني يك تمرين خاص براي انهاست . من با آنها سعي كردم روي دقت كار كنم ، به شكلي كه از هر سه شوت ،‌دو تايش را گل كنند .

زيدان ه عنوان سرمربي : در يكي از تمرينات باشگاه لورينت ديدم كه مربيشان ، زياد با دستيارانش در ارتباط نيست .مي خواهد همه كارش را خودش بكند . از آن جا مشورت گرفتن را ياد گرفتم . من دوست دارم به بقيه صحبت كنم . درست است كه نظراتي دارم اما به اطرافيانم گوش مي دهم چرا كه مهم است كه نظرانها را بدانم . فوتبال مشكل نيست . سخت است كه بخواهي مشكلش كني و چيزهاي جديد بسازي . من مي خواهم تيمهايم خوب بازي كنند ،‌فشاها را باز كنند و توپ را در طول زمين به حركت در بياورند و پيش از رسيدن به گل ، با توپ بازي كنند . هرگز پشت به حريفان نباشند و هميشه ايده هايي در ذهن داشته باشند . وقتي هم كه توپ لو مي رود سريع برگردانند . من فوتبال را اين گونه مي بينم .

 

آينده : در حال حاضر مسير طبيعي را پيش از سرمربي شدن طي مي كنم . من با افراد با تجربه اي كار مي كنم و اسان نيست كه در باشگاهي مثل رئا شروع كني . من به عنوان دستيار شروع كردم . گلهايي كه مي خوريم را آناليز مي كنم ،‌مثلا اين كه در چه لحظاتي بيشتر گل مي خوريم و كمك مي كنم تا آماده بازيها شويم . پل كلمنت تمرينات را آماده مي كند و من بيشتر روي تاكتيك ها و بازيكنان با كارلو كار مي كنم . هميشه در خدمت بازيكنان هستم . وقتي يكي از آنها حال خوبي ندارد ،‌اماده مي شوم تا با او صحبت كنم  و اگر نياز باشد ، در خدمتش هستم . البته خود بازيكن بايد بخواهد . از كارلو خيلي چيزها ياد مي گيرم . اين كه چه مي خواهد . من خودم مي خواهم كه آينده را با هم بسازيم . اميدوارم در مصاحبه اي كه ده سال بعد خواهم داشت ، بگويم كه اوضاع به خوبي طي شده و كارنامه مثبتي داشته ام .


 


در اين گزارش حرفهاي سه نفر از اطرافيان زيدان در مورد اين پيشكسوت هم آورده شده است

بنزما : زين الدين به من همه چيز داد . از نظر تاكتيكي ، ذهن و ... با من روي موقعيت هاي تك به تك و ضربات با دو پا كار كرد و به من توصيه داد . به من اين حس را داد كه دورانم در رئال مثبت خواهد بود .

پرز : وقتي زيزو بازي مي كرد ، فكر نمي كردم كه بخواهد مربي شود . او بهترين بازيكن دنيا در زمان خودش بود . به نظر عزم و خوتاسته خودش بود كه به رئال ، باشگاه محبوب و آخرين باشگاه دوران فوتبالش برگردد . اين طور نيست كه بازيكنان بزرگ ،‌مربيان بزرگي شوند ام ازيزو شخصيت خاصي دارد . خجالتي است و سخت است كه از زير ربانش حرف بيرون بكشيم اما انگيزه و جديت بالايي دارد و يك استعداد بي نظير است . شراط براي مربي شدنش كاملا مهياست . مربيان زيادي را ديده ام كه كيفيت فني پائيني دارند اما هر روز صحبت مي كنند . زيدان اما كم حرف است ولي مي تواند نامبر وان شود چرا كه باهوش است و مي داند كه كار يك مربي با يك بازيكن خيلي متفاوت است . وقتي فوتبالش را به عنوان بازيكن شروع كرد مي دانست كه چه راهي در پيش است تا نامبر وان در جهان شود و حالا هم مي داند كه زمان مي برد تا بهترين مربي جهان شود .

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
بنام خدا من دانیال غلامی زاده هستم ومی خواهم اخبار-کلیپ-تصاویر......رئال را برای شما به نمایش بذارم و از بازدید و نظرات شما خوشحال می شوم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • بازی بعدی

          

    رئال مادريد - اتلتیکو مادرید


    تاریخ : سه شنبه 93/05/28

    بــازی : سوپر کاپ اروپا

    ساعت : 01:30

    ورزشگاه : سانتیاگو برنابئو

    پخش زنده : مشخص نیست

    آمار سایت
  • کل مطالب : 2531
  • کل نظرات : 138
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 12
  • آی پی امروز : 84
  • آی پی دیروز : 139
  • بازدید امروز : 1,188
  • باردید دیروز : 260
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,769
  • بازدید ماه : 4,999
  • بازدید سال : 27,188
  • بازدید کلی : 417,126
  • کدهای اختصاصی

    دریافت کد رتبه جهانی سایت و وبلاگ

    رتبه سنج گوگل

    رتبه سنج گوگل

    ????? ?? ????

    امکانات

     

    page rank of ronaldo-c7.rozblog.com

    وبگذر